Artykuły

Ile kosztuje reklama 1%

Kategoria: Artykuły
Opublikowano: poniedziałek, 29, październik 2012 22:58
Odsłony: 546

Pozarządowi rekordziści w wysokości zebranej sumy 1% wydają krocie na reklamę. Niektóre organizacje pożytku publicznego (OPP) nawet połowę tego, co przekazują im podatnicy z 1%. Ale wiele organizacji ponosi bardzo małe wydatki na kampanie promocyjne, a 1% też zbiera.

Od tego roku OPP muszą zamieszczać w sprawozdaniu informacje o kosztach poniesionych na reklamę i promocję - "Gazeta Prawna" podaje przykłady tych wydatków ze sprawozdań OPP. Fundacja Rosa zebrała od podatników 6,6 mln zł (prawie połowa tej sumy poszła na kampanie informacyjne). Z kolei Fundacja Radia Zet i Fundacja Ewy Błaszczyk ?Akogo? wydały proporcjonalnie blisko połowę swoich wpływów z 1% na reklamę (choć, jak wynika z ich sprawozdań merytorycznych nie były to pieniądze z 1%).

Trudno jednak wysuwać tu twardy wniosek, że inwestycja w reklamę jest niezbędna dla podwyższenia 1%. Wiele jest bowiem takich organizacji, które wydają na nią niewiele lub nic (z różnych powodów, np. dostają powierzchnię reklamową za darmo i tym samym nie wykazują jej w sprawozdaniu), a 1% zbierają wysoki.

źródło:P, Pieńkosz, "Jeden procent kosztuje miliony", Dziennik Gazeta Prawna, nr 201